«Η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη έγινε δραματική τον Μαΐου του 1821.
Ο Γιουσούφ έχει πληροφορίες για επικείμενη επανάσταση και στη Θεσσαλονίκη.
Αρχίζει τις συλλήψεις και ζητά από την ελληνική κοινότητα και από το Άγιον Όρος να του στείλουν ομήρους.
400 συνολικά όμηροι φυλακίζονται, εκ των οποίων οι 100 είναι μοναχοί.
Οι συνθήκες φυλάκισης άθλιες.
Γράφει ο Χαϊρουλάχ «όλοι αυτοί, όπως είναι φυσικό, κακοποιούνται στα χέρια του Γιουσούφ, τους μαστιγώνει, τους βρίζει, τους εξευτελίζει και τους θανατώνει ακόμα».
(...) την πρώτη μέρα του φεγγαριού του Μαΐου (18-19) ο Γιουσούφ μπέης διέταξε να του φέρουν τον Μακάρ εφέντη (δηλ. τον Μελέτιο) και τους άλλους «αγιάνιδες» (πρόκριτους) των ρωμιών.«Τους φέραν δεμένους και τότε ράγισε η καρδιά μου, βλέποντας τον Μακάρ εφέντη, με τα άσπρα του γένια και τα μακριά μαλλιά του ακατάστατα, να παραδίδεται στα χέρια των «μπασή μποζούκ» και να κομματιάζεται στη μεγάλη πλατεία του Κοπανού (αγορά Βλάλη).Ενός άλλου γέροντα σεβάσμιου, του παπα-Γιάννη, της εκκλησίας του Μηνά εφέντη (σημείωση ΙΛ 2012: η εκκλησία του Αγίου Μηνά βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, πολύ κοντά στην αγορά Βλάλη), του κόψαν τα πόδια και τα χέρια.Κι έπειτα, κρατώντας τα κομμένα χέρια του, με τα δάκτυλα του βγάλαν τα μάτια του».Ο ιερομάρτυρας επίσκοπος Κίτρους Μελέτιος, όπως και ο παπα-Γιάννης, πλήρωσαν με τη ζωή τους την αγάπη για το ποίμνιό τους, την Εκκλησία και την πατρίδα. Οι Τούρκοι δεν συγχώρεσαν ποτέ την ανάμειξή του στη επανάσταση του ’21.» (απόσπασμα από εδώ)
«Μετά τον μαρτυρικό θάνατο του Πατριάρχου Γρηγορίου του Ε', οι Οθωμανοί θανάτωσαν τον Θεσσαλονίκης Ιωσήφ μαζί με άλλους Αρχιερείς του Θρόνου, όπως τον Δέρκων Γρηγόριο.
Ο Μελέτιος απαγχονίστηκε και κατακρεουργήθηκε [1] από τον τουρκικό όχλο στην αγορά Καπάνι της Θεσσαλονίκης (σημερινή αγορά Βλάλη).
Μαζί του μαρτύρησαν και οι πρόκριτοι (μέλη της Φιλικής Εταιρείας) Γεώργιος Βλάλης, Χρήστος Μενεξές (επίτροπος του ναού του Αγ. Μηνά), Χριστόδουλος Μπαλάνος, Γεώργιος Πάικος, Στέργιος Πολύδωρος, Αθανάσιος Σκανδαλίδης, Αναστάσιος Γούναρης, Δημήτριος Παππάς, Αναστάσιος Κυδωνιάτης, ο Αργυρός Ταπουχτσής κ.ά., στις 18 Μαΐου.[2].
Σφαγές επίσης έγιναν στην περιοχή της Ροτόντας και στην Πύλη Αξιού.
Παρόμοιες σκηνές εκτυλίχθηκαν στο προαύλιο του μητροπολιτικού ναού του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, όπου είχαν καταφύγει 2.000 Έλληνες και τελικά πολλοί από αυτούς φονεύτηκαν από τον τουρκικό όχλο[3].»
Και μια ακόμη αναφορά που τυχαία διαβάσαμε στην ιστοσελίδα του ιερού ναού του Αγ.Μηνά Θεσσαλονίκης:
«Στην είσοδο του Ναού απαγχονίστηκε από τους Τούρκους στις 28/7/1777 ο Άγιος Νεομάρτυρας Χριστόδουλος ο εκ Κασσάνδρας Χαλκιδικής, ένεκα της μεγάλης του προσφοράς προς την Εκκλησία και το Έθνος.»
Την ώρα που οι διεθνιστές της αριστεράς
προσπαθούν απεγνωσμένα να δημιουργήσουν το δικό τους «αγιολόγιο» με δήθεν απεργούς πείνας που όλο απεργούν αλλά ποτέ δεν πεθαίνουν!δήθεν «αγωνιστές» που ζούσαν πάντα παρασιτικά και σε βάρος της κοινωνίας και του έθνους,
την ώρα που το σύμβολο του νεοθωμανισμού ο Ερντογάν,
απειλεί ευθέως την Ευρώπη με τα εκατομμύρια των ισλαμιστών που ζουν εκεί
ήρθε η ώρα να δείξουμε στα παιδιά μας
τους ΑΛΗΘΙΝΟΥΣ μάρτυρες του έθνους και της πίστης μας.Αληθινές ιστορίες που δεν θα διδαχθούν ποτέ στα ελληνόφωνα σχολεία μας.
Γιατί ιστορία που δεν διδάσκεται,
ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ.
Ιερός Λόχος 2012
ΥΓ. Αύριο, 19 Μαΐου 2021, επέτειος μνήμης Ποντιακής Γενοκτονίας,
Αποτελεί πραγματικά παράνοια η ύπαρξη Μουσείου του σφαγέα Κεμάλ στην Θεσσαλονίκη.
Πρόκληση στις 1.000.000 ψυχές προγόνων μας, Ελλήνων της Μ.Ασίας και του Πόντου που υπέστησαν εθνοκάθαρση.
ΚΑΝΕΝΑ Μουσείο για τον σφαγέα Κεμάλ
Να κλείσει ΤΩΡΑ το μουσείο της ντροπής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια σας να είναι κόσμια. Υβριστικά, ανθελληνικά και σχόλια με greeklish, θα διαγράφονται.